Implant-zeba-nie-przyjal-sie

Implant zęba nie przyjął się – objawy

Implantologia

Kiedy mamy duże braki w uzębieniu, powinniśmy rozważyć wszczepienie implantów.

Implant zęba nie przyjął się – objawy

Wszczepienie implantu to w ostatnim czasie dość powszechna praktyka dentystyczna. Pozwala cieszyć się pięknym, pełnym uśmiechem, pomimo braków w uzębieniu. Ogrom pacjentów, którzy uzupełnili braki uzębienia za pomocą wszczepienia implantów, jest w większości zadowolona. Jednak mogą zdarzyć się przypadki, kiedy implant zęba nie przyjął się objawy wtedy towarzyszące mogą być dokuczliwe. Co więc powinno zwrócić naszą szczególną uwagę, kiedy jesteśmy po wszczepieniu implantu? Oto kilka objawów, które powinny nas zaniepokoić:

• stan zapalny dziąseł wokół protezy (ból, zaczerwienienie, krwawienie)
  • gorączka
  • poruszanie się implantu
  • wydzielina wydostająca się z dziąsła

Czym jest implant zęba?

Implant zębowy – inaczej mówiąc wszczep stomatologiczny jest to tytanowa śruba wkręcana w kość żuchwy w miejsca brakującego uzębienia. Element ten pełni funkcję korzenia zębowego. Najczęściej wykonywany jest z tytanu lub tlenku cyrkonu. Do sztucznego korzenia zębowego nadbudowywana jest korona protetyczna lub inna proteza. Implant doskonale imituje prawdziwy ząb.

Przyczyny odrzutu implantu zęba

Czasem zdarza się, że pomimo doskonałej integracji implantu z kością, może dojść do jego odrzutu. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn może być kilka. Do czynników ryzyka zaliczymy złą higienę jamy ustnej. Bardzo ważne jest, aby po implantacji systematycznie czyścić zęby. Można nawet posłużyć się irygatorem wodnym, aby dokładnie wypłukiwać przestrzenie międzyzębowe.
Kolejnym powodem, dla którego implant mógł się nie przyjąć jest zgrzytanie zębów, co utrudnia prawidłowy cykl zrośnięcia śruby z kością. Inną szkodliwą rzeczą może być palenie tytoniu, które naraża na stany zapalne dziąseł i przyzębia. Jednak jednym z najważniejszych powodów nieprzyjęcia się implantu jest zbyt mała struktura kości, która jest powodem odrzucenia implantu.

Ból po wszczepieniu implantu zęba

Po implantacji zęba może nastąpić ból i opuchlizna. Jest to normalne i zrozumiałe. Struktura kostna została silnie naruszona, stąd pojawiające się objawy. Zalecane jest wtedy wspomaganie się środkami przeciwbólowymi i przeciwzapalnymi. Jeśli jednak ból staje się przewlekły, może być to oznaką naruszenia ciągłości struktur okolic zatok szczękowych. wówczas należy usunąć implant zęba. Jednak bardzo często zdarza się, że pacjenci narzekają na objawy bólowe, pomimo tego, że wszczep został przeprowadzony prawidłowo. Jak sugerują stomatolodzy, częstym powodem zgłaszania dolegliwości bólowych może być tło emocjonalne, jak: fibromialgia, depresja, stany lękowe

Implantacja zębów to prężnie rozwijająca się dziedzina. Nie bez powodu, gdyż jest to skuteczne rozwiązanie dla wielu osób borykających się z brakiem uzębienia. Jednak pomimo wielu zalet, jakie posiada ten sposób uzupełniania braków w jamie ustnej, istnieje ryzyko, że implant nie przyjmie się. Gdy wszczep został wykonany prawidłowo, a warunki do jego przyjęcia zachowane, to należy przyjąć do wiadomości, że tak po prostu czasem jest. Organizm czasem sam decyduje, co jest dla niego najlepsze.